Alle vaarplannen
19 november
dinsdag

19 november, Lezing Mirjam Kaijer over de vrouw in de gezondheidszorg

19 november 2024, lezing ”Ik ben geen man” over de vrouw in de gezondheidszorg, door Mirjam Kaijer.

Protestantse Kerk  Dirkshorn, Raadhuisstraat 5 Dirkshorn. Ook niet leden van Vrouwen van Nu zijn van harte welkom, kosten €10,00. Aanvang 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur.                                                  Reserveren ria.hoogland@gmail.com

Het boek” Ik ben geen man” schreef Mirjam Kaijer n.a.v. het ontbreken van goede op vrouwen gerichte gezondheidszorg. Mannen en vrouwen verschillen tot in hun diepste vezels  van elkaar, maar de geneeskunde en gezondheidszorg is nog steeds gebaseerd op het mannenlichaam. Dit leidt vaak tot het laat of onjuist stellen van een diagnoses en verkeerde behandelingen. Er is onvoldoende kennis over vrouwspecifieke ziektes of genderverschillen bij algemene ziektes.

Vrouwen leven langer dan mannen, maar het aantal  levensjaren in gezondheid is minder.

Mirjam Kaijer is oprichter van  ”Voices for Women” en won in 2022 de ”Vrouw in de Media Award”

19 november 2024, Prot. Kerk Dirkshorn, 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. Ook niet leden van Vrouwen van NU zijn van harte welkom.